فرم بازدید
سلام وعرض تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبراکرم(ص) و ثامن الائمه (ع)
فرم جدید جهت بازدید از کلاس های درس همکاران از دبیرخانه کشوری برای
سال تحصیلی97-96 بارگذاری شده است.
فرم نظارت و راهنمایی آموزشی درس ...........
استان: ناحیه: دبیرستان: نام دبیر: ناظر: تاریخ: |
||||
ردیف |
محورها |
شاخصها |
مطلوب |
قابل ارتقا |
1 |
مهارتهاوفعالیتهایمقدماتی (قبلازتدریس) |
بودجهبندی، طرح درس سالانه و روزانه |
|
|
شروع مناسب(ایجاد ارتباط مناسب با فراگیران با در نظر گرفتنوضعیت کلاس و فراگیران) |
|
|
||
حضور و غیابدانش آموزان |
|
|
||
طراحی و آماده سازیفضای کلاس متناسب با موضوع تدریس |
|
|
||
گروهبندیدانش آموزان |
|
|
||
2 |
مهارتهاوفعالیتهایآموزش ویادگیری (حینتدریس) |
بیان اهدافکلی و جزئی |
|
|
ایجاد انگیزه در فراگیران نسبت به برنامه آموزشی |
|
|
||
مرور پیشنیازها (رویکرد طولی نسبت به درس مورد نظر) |
|
|
||
رعایت محتوای کتاب |
|
|
||
توالی و پیوستگی تدریس (رویکرد عرضی نسبت به درس مورد نظر) |
|
|
||
بکارگیری الگوها و روشهای نوین تدریس |
|
|
||
تقویت روحیه پرسشگری و مهارت های حل مساله |
|
|
||
مهارتهای کلامی و غیرکلامی مناسب |
|
|
||
ایجاد فرصت تفکر و پژوهش با طرح پرسشهای موثر |
|
|
||
استفاده ازروشهای مناسب تشویق یا بازدارندگی |
|
|
||
بازخورد بموقع نسبت به رفتارهای آموزشی فراگیران |
|
|
||
کاربردیسازیدانش برای فراگیران |
|
|
||
3 |
فعالیتهایتکمیلی (بعد از تدریس) |
غنیسازی و تکمیلمحتوای آموزشی(معرفی کتاب، سایت، مقاله و ...) |
|
|
ارائهجمعبندی و خلاصه درس |
|
|
||
ارائه و پیگیری تکالیف و فعالیتهای خارج از کلاس |
|
|
||
4 |
تواناییعلمی |
تسلط علمی دبیر |
|
|
صحت محتوای ارائه شده |
|
|
||
ارتقای دانش و مهارتهای حرفه ای |
|
|
||
5 |
مدیریتکلاس |
کلاسداری و مدیریت مناسب کلاس از طریق توجه به همه فراگیران، شکوفاسازی استعدادها، داشتن خلاقیت |
|
|
مدیریت زمان |
|
|
||
کنترل وقایع پیشبینی نشده |
|
|
||
6 |
ارزشیابی |
اجرای انواع ارزشیابی (آغازین، تشخیصی، تکوینی، پایانی) |
|
|
رعایت استانداردهای طراحی سؤال |
|
|
||
استفاده از انواع سؤالاتو آزمونها |
|
|
||
اعلام به موقع نمرات به دانش آموزان |
|
|
||
ارائه بازخوردارزشیابی به دانش آموزان |
|
|
||
7 |
روانشناسیآموزشویادگیری |
توجه به تفاوتهای فردی |
|
|
اجرای تدریسی آرام و به دور از استرسزایی |
|
|
||
برقراری ارتباط عاطفی |
|
|
||
استفاده از رویکردهای نظریههای یادگیری (از قبیل رفتارگرایی، شناختگرایی، سازنده گرایی و اجتماعی- موقعیتی) |
|
|
||
8 |
انضباطشغلی |
حضور منظم |
|
|
ثبت وقایع آموزشی مثل نمرات، گزارش تدریس، ... |
|
|
||
قانونمندی، رعایت قوانین و مقررات مدرسه و مصوبات شورای مدرسه و دبیران |
|
|
||
9 |
اخلاقحرفهای |
داشتن تعامل |
|
|
خوش رفتاری و رعایت موازین اخلاقی و اسلامی |
|
|
||
داشتن ظاهر و پوششی مناسب |
|
|
||
توجه به رضایتمندی فراگیران |
|
|
||
پایان انرژیبخش |
|
|
||
10 |
کاربردتجهیزاتورسانههایآموزشی (در صورت وجود امکانات) |
استفاده از امکانات و منابع آموزشگاهی(سایت، کارگاه، کتابخانه، آزمایشگاه، مراکز یادگیری و ...) |
|
|
استفاده از رسانههای آموزشی معتبر و استاندارد |
|
|
||
استفاده از امکانات هوشمندسازی و فضای مجازی |
|
|
||
مشارکت فراگیران در کاربرد رسانههای آموزشی |
|
|
||
استفاده از رسانههای بومی یا تولید آن |
|
|
||
نیاز به بازدید مجدد دارد؟ بلی خیر |
مهمترین نکات مثبت /قابل پیگیری از دیدگاهناظر:
|
مهمترین نکات قابل پیگیری از دیدگاه دبیر مربوطه:
|
مهمترین نکات قابل پیگیری از دیدگاه مدیر دبیرستان:
|
نام و نام خانوادگی ناظر: .................................. سمت ....................... امضا........... محل مهر و امضای مدیر دبیرستان
توجه: لطفا یک کپی از فرم تکمیل شده به همکار مدرس ارائه شود.
تهیه شده در دبیرخانه کشوری ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان
- ۹۶/۰۸/۲۲
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.
آدرس ها:
http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/
[گل]
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥