برنامه مناطق ونواحی
برنامه مناطق ونواحی
لینک برنامه معارف -مناطق- چهارمحال وبختیاری
عنوان استراتژی/راهبرد تواتمند سازی حرفه ای معلمان |
||||||
برنامه های مورد انتظار |
اقدامات و طرح های قابل اجرا |
زمان اجرا |
امتیاز |
|||
1 |
تدوین طرح ها و برنامه عمل سالانه در راستای برنامه اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره متوسطه استان/دبیرخانه کشوری |
|
17 آبان |
5 |
||
2 |
نیازسنجی از فرآیند توسعه حرفه ای اعضای گروه ه های درسی و معلمان درسی و معلمان جهت تنظیم فعالیت های متنوع توان افزایی مانند دوره های ضمن خدمت وکارگاه های مربوطه |
|
در طول سال حداقل 1مورد |
2 |
||
3 |
بررسی وضعیت دبیران و دانش آموزان درس مربوطه از نظر تخصص، مدرک ورشته تحصیلی، ایجادبانک اطلاعاتی دبیران |
|
25آبان |
3 |
||
4 |
تهیه و ارائهی طرح درس سالانه و روزانه ی نمونه برای هر درس با همکاری دبیران ودانش آموزان وترغیب ایشان به استفاده از آن در کلاس |
|
25آبان |
4 |
||
5 |
بررسی امکانات تجهیزات وسایل آموزشی وکمک آموزشی در درس مربوطه وتسهیل شرایط آموزش دیبران ودانش آموزان |
|
مستمر در طول سال |
2
|
||
6 |
تهیه و اجرای طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی در درس مربوطه، متناسب با نیازها وشرایط مناطق |
|
10/2/ 96 |
3 |
||
7 |
تحلیل محتوای تخصصی و علمی کتاب درسی با مولفین و مدرسین کشوری وانعکاس آن به استان |
|
طبق جدول توزیع سهمیه بندی دروس 25آذر |
5 |
||
8 |
جمعبندی، طبقهبندی و تدوین پیشنهادها و نظرات دبیران و دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی تخصصی درس خود وانعکاس به استان |
|
12/2/96 |
4 |
||
9 |
برنامهریزی جهت افزایش و ارتقای سطح علمی–مهارتی دبیران و دانش آموزان در زمینه درس پژوهی، روایت پژوهی، تکنولوژی آموزشی، روش های تدریس فعال،شیوه های ارزشیابی،طراحی آموزشی |
|
در طول سال براساس برنامه اداره تکنولوژی |
4 |
||
10 |
به روز رسانی سایت و وبلاگ و استفاده بهینه از فضای مجازی و الکترونیکی.
|
|
مستمر در طول سال |
3 |
||
11 |
تولید کارافزارهای آموزشی در راستای آموزش حرفه ای معلمان.
|
|
20 بهمن |
2 |
||
12 |
شرکت در جلسات گروههای درسی واحدهای آموزشی وجلسات شورای معلمان ومعاونین مدارس
|
|
درطول سال |
3 |
||
13 |
همکاری در برگزاری فراخوان ها، مسابقات وجشنواره های دبیران دانش آموزان |
|
در طول سال براساس برنامه اداره تکنولوژی |
3 |
||
14 |
تدوین برنامه های تشویقی و ترغیبی ویژه دبیران متناسب با توانایی وخدمات آموزشی خلاقانه ونوع آورانه ی ایشان
|
|
15آذر |
3
|
||
عنوان استراتژی/راهبرد نظارت و راهنمایی حرفه ای با رویکرد حمایتی و بالینی |
||||||
ردیف |
برنامه های مورد انتظار |
اقدامات و طرح های قابل اجرا |
زمان اجرا |
امتیاز |
||
1
|
برنامه محوری( برنامه کلاسی) وتقاضا محور بودن بازدیدها بر اساس طرح بازدید با حضور همکار در کلاس و حضور در مدارس عندالزوم ، برنامه ریزی سالانه بازدید وگزارش به گروه استان |
|
گزارش برنامه 10آذر اجرا در طول سال |
3 |
||
2 |
بازدید و مشاهده چگونگی اجرای فرآیند تدریس در واحد های آموزشی بارویکرد حمایتی ونظارت بالینی(با توجه به شرایط دبیر، دانش آموز ، امکانات وبرنامه) |
|
در طول سال |
4 |
||
3 |
ارایه بازخورد شفاهی و کتبی در خصوص موارد مورد تفاهم جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت |
|
در طول سال |
2 |
||
4 |
کاربرد روش های نوین نظارت و توسعه حرفه ای دیگر مانندگروه مطالعاتی وگروه های خود راهبر |
|
در طول سال |
2 |
||
عنوان استراتژی/راهبرد ارزشیابی تحصیلی و آموزشی |
||||||
ردیف |
برنامه های مورد انتظار |
اقدامات و طرح های قابل اجرا |
زمان اجرا |
امتیاز |
||
1 |
بررسی وضعیت آموزشی و نمرات با استفاده از محاسبهی شاخصهای آماری دردرس مربوطه وبررسی علل احتمالی افت تحصیلی و ارائه ی راهکارهای ویژه برای منطقه ومدرسه |
|
در طول سال |
3 |
||
2 |
تهیه نمونه سئوالات استاندارد امتحانی وایجاد بانک سوالات درسی برای دبیران ودانش آموزان در منطقه وارسال به استان |
|
22/9/95و 22/2/96 |
5 |
||
3 |
کمک به برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی، آزمون های -هماهنگ با هماهنگی و نظارت اداره تکنولوژی |
|
براساس برنامه اداره تکنولوژی |
3 |
||
4 |
بررسی و تحلیل سوالات داخلی و نهایی و ارایه بازخوردهای لازم.
|
|
20/10/95 و20/3/96 |
5 |
||
6 |
نظارت بر فعالیتهای آموزسی مدارس ، پژوهشسراهای دانش آموزی به صورت مستمر وارائه ی بازخورد به افراد ذی نفع |
|
در طول سال |
5 |
||
7 |
ارائه گزارش فصلی(10دی و10 خرداد) به گروه معارف استان |
|
12/10/95 و12/3/96 |
5 |
||
- ۹۵/۰۸/۱۲